Pagina's

maandag 2 september 2013

Beauty Shoplog Thailand (met o.a. Boots, 7eleven)



Daar ben ik weer! Ik ben een maand lang op vakantie geweest naar Thailand. Ik heb echt een geweldige tijd gehad. Familie gezien, mooie parken bezichtigd, en door verschillende winkelcentra en markten gestruind. Nu ben ik een beetje bijgekomen, en had weer zin om iets op mijn blog te zetten. Natuurlijk heb ik aardig goed geshopt toen we daar waren. Wat me altijd heel erg opvalt is dat alles daar zoveel goedkoper is dan hier, en dat ze van alles méér hebben. Meer keus, meer producten, meer merken. De Kruidvat is er niks bij! Lees verder over mijn aangeschafte beauty producten.
In Bangkok heb je een heeeeeel groot winkelcentrum genaamd Big C(enter?). Daar vond ik de eerste Boots drogisterij en heb ik een aantal dingetjes gekocht. Thailand heeft ook nog een Watsons pharmacy, maar die verkopen ongeveer dezelfde producten.

Allereerst de Maybelline Baby Lips. Ze zijn echt een enorme hype in Amerika, dus ik nam er meteen drie van mee. Op de foto zie je Cherry Velvet en Mango Pie. Ik heb ook nog Sweet Cherry, maar die is ergens verdwenen in mijn tas. Ze bevatten allemaal SPF20.

Daarna liep ik naar het ''Skincare'' gedeelte en zag er allemaal heerlijke maskertjes hangen. Ik ging voor een mango, limoen, en silk masker. Ook nam ik de cooling cucumber pads mee voor op de ogen. In Thailand willen ze juist níet bruiner worden, dus op bijna alle skincare staat ''whitening'' of ''for brighter skin''. Deze maskers, op het Daily Dewy Silk mask na, hebben dat gelukkig niet. Ik wil mijn bruine kleurtje namelijk nog lang niet kwijt. :')

Ook spotte ik daar twee enorme tubes van Pond's. Ik had ze een paar jaar geleden in de kleine versie, en daar deed ik heel lang mee en was er super tevreden over, dus kocht ik ze weer. De groene is speciaal voor als je last van onzuiverheden hebt, en de blauwe is om al het olie van je gezicht te verwijderen.

Bij het vak met alle mascara's werd mijn oog getrokken door die opvallende blauwpaarse verpakking. De naam Maybelline Rocket Volume klonk me héél bekend in de oren van beautyguru's in Amerika, dus ik moest 'm kopen. Ook wilde ik nog een waterproof mascara voor de stranddagen, en dat werd de hyper curl volume express die ook van Maybelline is. Meestal gebruik ik vloeibare eyeliner, maar ik had zin om weer een stift te gaan gebruiken. Dit is de Lifeford Hi-precise pen, die inderdaad, heel precies is. Hij heeft een heel smalle tip, super fijn om strakke lijnen mee te zetten! Ik baal dat ik er niet twee van heb gekocht.

We kwamen ook vaak in een supermarkt die 7eleven heet. Deze heeft ook een klein gedeelte met makeup en skincare. De twee little rose lakjes heb ik daar vandaan. De mintgroene lak van Nana komt van de markt in Pattaya, en de Milky Blueberry Smoothie van Cathy Doll komt uit een groot shopping plaza in Pattaya waar o.a. Ripley's Believe it or not zit. Dat is trouwens echt een aanrader om heen te gaan. Je hebt er een spookhuis, een doolhof met spiegels, een doolhof met lasers die je moet vermijden, wax museum, 4D bioscoop, en ga zo maar door.

Op een markt nabij Lampang vond ik deze koraal oranje achtige blush met heel veel shimmer.

Het pigment valt ook echt niet tegen. Wel ben ik bang dat je hier niet teveel van aan moet brengen (i.v.m. discobal effect).
En in een winkel zonder naam vond ik deze Bioré cleansing strips pore pack. Oftewel: neusstrips dus. Ik vind ze erg handig en fijn werken. Bij de action kun je deze ook vinden, maar dan in het wit. Die werken voor mij ook perfect en zijn heel cheap.

Tot slot deze superscherpe foto (ahum) van mijn nieuwe meest geliefde lipstick. Check hieronder voor swatches. Het merk is Gino McCray, en ik kocht hem bij 'The Beauty Buffet'. Een heel schattig winkeltje wat me een beetje aan een makeup bakkerij doet denken. Ernaast zie je een mini verpakking van een masker die voor mee-eters is bedoeld. Leek me wel leuk om uit te proberen.

En dit is dan de lipstick in de kleur 'Tillandsia Cyanea'. Alleen al vanwege de naam moest ik hem hebben. 

Geswatcht wordt de kleur iets meer paars, een soort neon fuchsia. Echt, ik kan hier uren naar kijken.

En hier zie je mij met 'Tillandsia Cyanea' on the lips. Luhv it. En ja, er zit een instagram filtertje overheen. Mijn instagramnaam: @jaimiesabrina.

En ohja, nog één dingetje dat niet beauty-gerelateerd is. Deze oortjes. Ze doen het geweldig, en dat voor 199 bath, wat omgerekend 5 euro is. Waarom ik hem kocht kun je waarschijnlijk wel raden... Hint: miaow.


Dat waren alle geshopte dingen uit Thailand! Ik heb ook veel kleding gekocht, dus misschien komt daar wel een 'fashion' artikel over. Als je de prijs van iets wilt weten, laat het achter in de comments!

C U soon,

Jaimie

Ben jij ooit in Thailand geweest?

7 opmerkingen: