Pagina's

zaterdag 29 juni 2013

Review: Colour Mania Hairshadow in 'Blue Mayhem'


Heel vaak heb ik getwijfeld om een dipdye te nemen, omdat verf zo slecht en permanent is. Nu is er een nieuw product op de markt waarmee je je haar een kleurtje kan geven totdat je het weer wast. Ideaal dus! Zoiets leek me tof om te doen voor een feestje, en gewoon omdat het kan zonder je haar te beschadigen. Ik heb de kleur 'Blue Mayhem'. Zien of het werkt?

Beautywebshop Johnbeerens.com over Colour Mania:
''ColourMania is dé haartrend! Met dit hippe haarkrijt creëer je eenvoudig de super trendy ‘dip dye’ look of kies voor opvallend gekleurde strepen, de mogelijkheden zijn eindeloos! ''
Het is in principe krijt voor je haar wat geen schadelijke chemicaliën bevat. Je gebruikt het door het potje langs je haar te wrijven en het blijft erin zitten totdat je het weer wast. 


Het doosje: simpel, zwart. Bij het potje is de deksel doorzichtig, dus je ziet gelijk welke kleur het is.

Tip: Doe handschoenen aan, want het krijt geeft heel erg af. Zwarte kledij tijdens het 'kleuren' van je haar is ook handig als je kleding niet vies mag worden.

Van tevoren heb ik mijn haar gekamd en gevlochten zodat het kleuren wat soepeler en sneller zou gaan.


Ik ben voor een blauwe dipdye gedaan. En dit is het resultaat! Best fel, wat ik eigenlijk niet verwacht had.

Bij het kleuren zelf had ik voor de zekerheid plastic handschoentjes aangetrokken, en dat is zeker een aanrader. Wel is het makkelijk van je handen af te wassen als je toch met je vingers door je haar heen gaat.

Het resultaat met los haar.
Ik besloot om het ook aan de onderkant van mijn voorste lokken te doen. Geeft wel een leuk effect!
Het potje na één keer gebruik. Er zit 8 gram in en gaat zoals je kunt zien erg lang mee.
Na het kleuren heb ik het gestijld en met haarlak besprayd zodat het beter bleef zitten. De kleur werd jammer genoeg wel steeds vager...


...waardoor het er zo uit kwam te zien. Je ziet een vage blauwe waas bij de puntjes, terwijl het net zo lekker felblauw was! Best jammer. Als je van subtiel houd is het misschien wel iets voor jou.


Ik vind het product niet echt een hit of miss. Minpunten zijn dat het erg afgeeft, en snel vervaagt. Pluspunt is dat het je haar niet beschadigd, en het is makkelijk uitwasbaar, dus je kunt het voor een feestje of iets dergelijks wel een keer proberen!

Colour Mania Hairshadow is voor €8,40 te koop bij Beautywebshop Johnbeerens.com in 10 verschillende kleuren. Voor ieder wat wils. :)

Wat vind jij van het resultaat?

6 opmerkingen:

  1. Vind het opzicht wel grappig maar best wel een gedoe moet ik zeggen, heb zelf de groene en ben daar opzicht wel benieuwd naar maar heb eigenlijk niet zo zin in de troep die het geeft haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je wel mooi! Jammer dat het snel vervaagt. Ik volg je met bloglovin'.

    Liefs, Elbrich

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind je haar zonder eerlijk gezegd veel mooier;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Ik wilde het ook kopen maar besloot toen zelf een blonde dip te nemen. nu vind ik een kleurtje er in niet zo leuk meer. Bij jou staat het heel leuk!!

    Xo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het je echt super leuk staan!
    Wel jammer dat het zo snel vervaagt haha. Maar voor een avondje/dagje uit is dit wel super tof!

    XO Zoë
    http://www.thedailyfashiondrug.com

    BeantwoordenVerwijderen