Pagina's

donderdag 2 mei 2013

Tag: First Things


Hi allemaal. Het is gelukkig weer ''vakantie''. Wat bij mijn opleiding een ''roostervrije'' week genoemd wordt waarin we dus gewoon thuis moeten werken aan school. Maar ik kon vandaag dus weer een artikeltje schrijven! Nu dus de 'First Things' tag. Hierbij vertel je over al je eerste keren die je hebt meegemaakt, en eerste dingen die je doet. Lees verder voor mijn antwoorden!

Eerste ding dat je doet als je ‘s ochtends wakker wordt
Op de klok kijken. Als het dan nog vroeg is lekker doorslapen, en anders grijp ik naar mijn telefoon om alle berichten te beantwoorden, facebook te checken, enzovoort...

Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat
Eigenlijk ga ik niet naar de sportschool. Ik heb het wel geprobeerd, en vond het best leuk, maar het was toen winter en ik ben dan te lui om heen en weer te fietsen in die kou. Nu zou ik er wel weer mee willen beginnen, maar het is zo verschrikkelijk druk om nog te gaan sporten naast school en een sociaal leven dat ik er niet zo'n zin in heb. Kort gezegd: ik ben lui.


Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school
Naar de wc gaan. Meestal moet ik op school nooit, omdat ik er niet aan denk. Na mijn werk plof ik altijd op de bank met wat drinken om even bij te komen.

Eerste auto
Ik heb nog niet eens een rijbewijs! Haha. Het moet er binnenkort wel van komen aangezien ik al 18 ben, maar ik heb er eigenlijk weinig behoefte aan omdat ik toch met het openbaar vervoer en mijn fiets overal kom waar ik wil. Ik stel het nog even een (paar) jaar uit. Als ik nu voor een auto moest kiezen lijkt zoiets als onderstaand exemplaar me echt cool!


Eerste ongeluk/verkeersovertreding
Aaah dat weet ik nog goed. Ik zat in de brugklas en fietste naar huis. Toen bij het eerste stoplicht iedereen tot het midden ging met hun fiets deed ik maar gewoon mee, en je raad het al. Om het hoekje stonden twee agenten. Dat was mijn allereerste boete die €25 euries koste!

Eerste ding dat je wilde worden als je later groot was
Dierenarts. Het leek me een heel leuk beroep omdat je veel met dieren in aanraking komt, maar het is er een beetje uitgegroeid.



Eerste keus qua drinkenThuis neem ik graag dubbelfris, een sapje of (ijs)thee. Zoete witte wijn bij uitgaan of met vrienden. 


Eerste keus dessert
Ijs! En dan vooral italiaans schepijs van de Heijnis. Banaan en koekjesdeeg zijn mijn favoriete smaken. <3

Eerste liedje dat in je opkomt
Blurred Lines van Robin Thicke zit nu heeeel vaak in mijn hoofd.

Eerste grote aankoop
Ik heb zelf eigenlijk nog nooit één ding gekocht dat écht heel duur is. Vorig jaar kocht ik een blazer van €55 euro, dat is niet normaal voor mij, maar ik vond hem zo mooi!


Eerste baantje
Dat was een hele vervelende krantenwijk voor de zondagskrant. Deze liep ik op zaterdag, waardoor mijn hele ochtend en middag vergald was door het vouwen, fietsen en sjouwen. Wat was ik blij toen ik eindelijk een ander baantje vond.

Eerste keer in het vliegtuig
Het jaar 1995 op weg naar Thailand. Dat was toen ik al ongeveer 7 maanden oud was. Misschien dat ik het daarom nooit spannend of eng vind aangezien ik al zo jong had gevlogen. We gingen vroeger elk jaar naar Thailand om familie te bezoeken en ook gewoon vakantie te houden. Ook gingen we dan binnenlandse vluchten maken, want het is niet een erg klein land. Ik denk dat aankomende zomer minstens mijn 30e keer vliegen word.


That's all folks, jullie mogen hem gerust overnemen op jullie eigen blog. :)


C U soon,

Jaimie

3 opmerkingen: