Pagina's

vrijdag 10 mei 2013

Dag uit het leven van een model...


Een van mijn goeie vriendinnen Ally (Allison) is model, we zijn al vriendinnetjes sinds de brugklas. Toen ik een keer mee mocht naar een van haar fotoshoots nam ik uiteraard mijn camera mee! De shoot was gewoon voor haar eigen portfolio. Hier dus een fotoverslag zodat jullie mee kunnen kijken hoe het allemaal in zijn werk ging, en alvast een sneakpeek van de foto's kunnen zien.


We stonden 's ochtends rond kwart voor 9 al op het station op om de trein en bus naar Soest te pakken. Daar werden bij de fotografe thuis al de haren getoupeerd zoals de beehive van Amy Winehouse. Zie hier de ''hairstyliste'' aan het werk.

Het eindresultaat mocht er zijn. Ook leuk voor een feestje!


Toen dat na 20 minuutjes gedaan was gingen we op weg naar de visagiste. Deze had een enorm mooie studio inclusief deze pretty spiegels met lampjes.


En natuurlijk heel veel makeup. Zie hier een koffer vol. Ze gebruikt vooral de merken MAC en Makeup Studio.



De visagiste aan het werk! Het witte poeder op de wangen is om te highlighten I guess, haha.

De makeup werd ook gedaan in de stijl van Amy Winehouse, maar dan alleen boven een heftige eyeliner.


Le résultat! Hierna gingen we op weg naar de locatie van de shoot.


De locatie was o.a. deze mega grote ruimte. Pretty cool...


En de apparatuur mocht ook niet ontbreken. Het licht moet natuurlijk picture perfect zijn.


Het thema was ''bloemen'' en het eerste setje bestond uit een vestje en losse broek waarop wit met grijze bloemetjes stonden. Gecombineerd met zwarte open handschoentjes, een gouden ketting, en zwart met grijze pumps.




De shoot kon beginnen. Deze was tegen de witte muur aan met veel stoere poses en springen.




Het tweede setje was nog meer bloemen! Nu moest ze op de grond gaan liggen en werden er ook bloemetjes omheen en in het haar gelegd. Dit vond ik het leukste setje.


De derde set: een zwierige maxidress, zonder schoenen.


Nog even een foto tussendoor bij het vierde setje: een flowerdress met sleehakken waar een kleurrijke print op staat. Cute!
Hier zie je het licht heel mooi reflecteren! Sommige foto's in dit artikel zijn met mijn mobiel gemaakt dus vandaar de wat mindere kwaliteit.

Het laatste setje. Hier werden twee sjaals om het bovenlichaam geknoopt en had ze een losse bloemetjesbroek aan met zwarte pumps eronder. Er werden wat bloemetjes in de rondte gegooid, vandaar dat die op de grond liggen.


Nog even een shot van de fotografe herself en het model.

En toen was de dag alweer voorbij. Het was heel leuk om erbij te zijn en om te zien wat voor werk er eigenlijk allemaal gedaan wordt voor die foto's en hoeveel tijd erin gaat zitten. Reizen, haar, makeup, kleding, apparatuur, etc. Life sure isn't easy being a model. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de foto's!
 Hier een foto van ons in de trein terug naar ons eigen stadje. 

C U soon!

Jaimie

Vonden jullie dit een leuk artikel?

13 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je een keer mee mocht, ziet er heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk om te zien! En wat een mooie outfits ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel, jullie zijn mooie meiden allebei!
    Weet je heel toevallig welke camera en lens de fotografe gebruikte?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah lief dankje. :) Nee ik heb werkelijk geen idee!

      Verwijderen
  4. Super leuk om te zien, jullie zijn beide echt super mooie meiden :)!

    Als je het leuk vindt, ik organiseer vandaag een linkparty op mijn blog! Dit houdt in dat je reclame mag maken voor de 3 leukste artikelen die je afgelopen week geschreven hebt inclusief een foto en een link naar jouw blog! Tof toch?:D Bij deze ben je van harte uitgenodigd om mee te komen 'feesten'!

    Liefs Rosie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk artikel!
    Erg leuk om op deze manier een kijkje achter de schermen van het modellen werk te nemen!

    Leuk dat je m'n blog nog hebt gevonden! :-) Was erg gezellig vrijdag vond ik!
    Ik zocht nog naar je toen ik de trein uitstapte, maar het was zo druk, ik kon je niet vinden haha! Ben je nog wel goed thuis gekomen?

    xx Zoë

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, was echt heel gezellig vrijdag! Ga er nog wel een artikeltje over schrijven. Haha ja het was echt te druk en m'n trein vertrok al snel. Misschien zien we elkaar nog wel eens op een event! XX

      Verwijderen
  6. Wat een toffe post! Je ziet er echt
    prachtig uit!

    Ik volg je nu trouwens via Bloglovin! :D

    xoxo
    www.its-dash.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat tof, leuk zo'n kijkje achter de schermen!

    BeantwoordenVerwijderen