Pagina's

donderdag 28 februari 2013

Review: Tangle Teezer

 Steeds vaker zag ik mensen hun haar borstelen met een heel raar uitziend borsteltje: de Tangle Teezer. Ik was benieuwd en las op verschillende websites dat het je klitten in een mum van tijd ontwart, en ook nog eens geheel pijnloos. Aangezien ik lang haar heb en erg nieuwsgierig was bestelde ik deze borstel om te zien of het zijn beloftes waarmaakt. Kijk mee!



Productomschrijving:
Tangle Teezer Roze is een must-have voor lang haar. Deze borstel is het meest geschikt voor het ontwarren van nat en droog haar en voor verfiltingen bij de aanzet. Het borstelen geeft een ontspannende hoofdmassage. En is ook ideaal voor mensen die last hebben van een hoofdhuidaandoening. Nadat extensions uitgehaald zijn blijven er restjes in het haar, dit noemen we bondingsresten, deze zijn optimaal te verwijderen met de Tangle Teezer. Het formaat is ideaal, het past perfect in elke handtas en ligt goed in de hand.


De Tangle Teezer is een Professional Detangling Brush ontworpen door haarstylist Shaun Pulfrey. Hij wilde een borstel ontwikkelen die minimale schade aan het haar zou brengen, en het gemakkelijk zou ontklitten.

Mijn haar gaat al in de knoop zitten als er windkracht 2 staat, dus ik moest en zou deze borstel kopen. Ik koos voor de girly felroze kleur. Ik vind het ontwerp er erg leuk uitzien! Het ziet er mooi strak gevormd uit. De borstel bestaat uit korte en langere pinnetjes. Op de voorkant staat: Tangle Teezer.

De eerste keer dat ik de borstel gebruikte dacht ik: hmm, is dit het? Ik vond het een beetje vreemd dat deze borstel duurder is dan andere borstels en er niet veel voor terug geeft. Het geeft een beetje een vreemd geluid als je borstelt, maar hij werkt wel! Klitten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, alhoewel, héle grote die echt in de knoop zitten natuurlijk niet. Je hoeft niet hard te trekken zoals bij andere borstels.

Naarmate ik de borstel meer ben gaan gebruiken begon ik hem ook steeds meer te waarderen, en nu kan ik echt niet meer zonder. Alle andere borstels die ik heb laat ik gewoon links liggen, ik pak áltijd weer mijn Tangle Teezer.

Voordelen:
• ontwart beter dan andere borstels
• ligt lekker in de hand
• werkt sneller
• is kleiner en dus perfect op reis (of in je tas naar school, het strand, met winkelen etc.)
• je kunt hem ook gebruiken voor een ontspannende hoofdmassage
• na het wassen kam ik altijd mijn haar met de tangle teezer, normaal wachtte ik altijd met kammen,
omdat het je haar beschadigd als het nat is. En met de Tangle Teezer dus niet, of in ieder geval minder.
• op langere termijn minder beschadigend voor je haar
• ziet er leuker uit!

Nadelen:
• de prijs, hij is duurder dan andere borstel
• het is geen wonderborstel, hij glijd niet door álle klitten heen alsof het niets is, soms moet je wel een béétje trekken of er nog een paar keer doorheen kammen

Al met al ben ik er dus wel tevreden mee, het is een fijne borstel en heel geschikt voor alle soorten haar. De Tangle Teezer is beschikbaar in verschillende kleuren. Ik heb de mijne op de Beautywebshop van Johnbeerens gekocht voor €13,65.

C U soon!

Jaimie

3 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een soortgelijke Marokkaanse kam. Gebruik het al jaren en ben er supertevreden over!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel fijn heb er ook een in het paars

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oehhh, klinkt fijn!! Ik wil het ook al een tijdje deze borstel hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen