Pagina's

vrijdag 15 februari 2013

DIY: roses, hearts, crystals & snowmen nails


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een nail art aan jullie heb laten zien, maar dat betekent niet dat ik er geen heb gemaakt! Vanwege alle sneeuw de laatste tijd ben ik voor sneeuwvlokjes en sneeuwmannetjes gegaan, en aangezien het gister Valentijnsdag was heb ik ook een hartjes en roosjes design. Enjoy!

Alle stripers heb ik bij de Action gehaald voor ongeveer €0,80 per drie stuks.

Laten we beginnen met de valentine nails!


Roosjes:
Als basis lak je je nagels in de gewenste kleur, ik koos voor een heel lieflijk roze kleurtje van Essence.
Om roosjes te maken moet je eerst drie à vier stippen op je nagels maken met een dottingtool/striper/satéprikker. Dit doe je met een roze kleur (natuurlijk wel donkerder dan je basislak). Hierna ga je drie streepjes op het stipje tekenen: één boogje er iets boven, eentje in het midden die naar buiten gaat, en eentje eronder. Als laatste stap ga je met een groene striper de blaadjes ernaast tekenen, dit is gewoon een kwestie van kleine streepjes ernaast tekenen die wat dikker zijn.

Hartjes:
Voor het hartje heb ik een rode striper gebruikt. Ik tekende eerst de hartjes vorm op mijn nagel, waarna ik hem ook in ging kleuren met de striper zelf. Om het hartje er wat leuker uit te laten zien kun je met een witte striper een soort glans deel maken aan de linker of rechterbovenkant van het hartje. Als finishing touch wat 'x'jes ernaast met een witte striper en klaar is kees!

Snowmen nails


Bij deze nailart koos ik voor een ijsblauw lakje als basis. Verder heb je een zwarte, witte en oranje striper nodig.

De hoofdjes heb ik gemaakt door met de achterkant van een potlood gum witte lak op mijn nagel te stempelen. Nadat dit gedroogd is zet je twee zwarte stipjes als ogen, 5 à 6 als mond en maak je een oranje driehoekneus met de striper. Deze kleur je dan ook een beetje in. Zie de volgende nailart voor de sneeuwvlokjes/kristallen!

Crytal nails

Lijkt moeilijk, maar is het helemaal niet! Als eerst lak je je nagels in de gewenste kleur als ondergrond. Dan pak je een witte striper erbij en zet je twee streepjes haaks op elkaar, als een plus (+) dus. Dan zet je daar weer diagonaal twee streepjes doorheen zodat je dit krijgt: *. Aan elk streepje zet je weer 4 mini streepjes die diagonaal naar buiten lopen. Als een soort pijltjes. Tot slot zet je snel een paar witte stipjes op je nagels alsof het echt sneeuwt.

That's it!

C U soon,

Jaimie

1 opmerking: