Pagina's

zaterdag 15 december 2012

DIY: krullen zonder hitte!


Eindelijk, eindelijk, eeeeindelijk heb ik niet één, maar twee technieken gevonden die je makkelijk en zonder hitte een mooie bos vol volume en krullen geven. Hoera! Lees verder om te zien hoe je op een hair friendly manier krullen kunt krijgen.

Manier 1: krullen aan de onderkant van je haar + veel volume!

Een vriendin stuurde me onderstaand filmpje van YouTube gebruiker Loepsie. Zij legt heel duidelijk uit hoe je gemakkelijk krullen kunt krijgen door middel van een sok. Het resultaat is vooral aan de onderkant van je haar, maar het ligt eraan hoe lang je haar is en hoe je het erin draait.

Hoe maak je zo'n sock bun?
  • Pak een (oude) sok, en knip het teen-gedeelte af. 
  • Rol nu je sok naar binnen (of buiten) zodat het een soort donut vorm krijgt.
  • En klaar is je haar donut!
Natuurlijk kun  je ook gewoon een haardonut kopen bij de Primark (in Zaandam, Hoofddorp, Rotterdam of Almere), maar ik vind dat een sok nét iets beter werkt en minder moeite kost.


Tips & tricks voor als het je maar niet wilt lukken:
1. Maak net als het meisje in de video eerst een staart in je haar.
2. Doe de donut in je paardenstaart en houd hem halverwege vast.
3. Draai nu de onderkant van je haar pluk voor pluk in de donut
4. Als alles erin is gepropt kun je het erin gaan draaien tot een knot bovenop je hoofd.
5. Als er plukken uit vallen duw je deze gewoon weer in de donut.
6. Blijf doordraaien, al ziet het er niet uit. Eenmaal bovenop je hoofd ziet het er wat beter uit.

Ik heb manier 1 gisteravond uitgeprobeerd en dit is het resultaat (sorry voor de foto kwaliteit, maar ik wilde het toch nog even showen):




Deze manier blijft alleen niet erg lang zitten, dus ik raad een goeie haarspray aan!

Manier 2: Taylor Swift curls!


De staafjes die zij in haar haren doet zijn o.a. te koop bij Primark.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan!

C U soon,

Jaimie




6 opmerkingen:

  1. Wat een idee zeg!! Hele mooie krullen ook inderdaad!

    www.fashiable.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede ideeen en prachtige krullen! Zelf heb ik nog een andere manier, die zal ik eens delen op mijn blog binnenkort:)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er best mooi uit, zelf doe ik het altijd met schuifspelden!

    BeantwoordenVerwijderen