Pagina's

zaterdag 24 november 2012

Films die ik de afgelopen tijd heb gezien


De afgelopen tijd heb ik weer een paar films gekeken, en deze wil ik graag met jullie delen. Er zitten echt hele verschillende films tussen, van alle genres wat, en natuurlijk zit de nieuwe Twilight Breaking Dawn Part II er ook bij. Lees mee!

Total Recall (2012)

Deze film gaat over Douglas Quaid, die elke nacht hetzelfde droomt. Hij zoekt antwoorden bij 'Rekall', een bedrijf die je herinneringen geeft voor elk leven die je maar wilt leiden. Nadat hij geïnjecteerd is wordt hij spion en ziet hij de vrouw die in zijn dromen ook voorkwam. Zijn vrouw Lori in het echte leven is ineens ook een spionne die het op zijn leven heeft gemund.

Dit noem ik dus echt een 'mindfuck' film. Je weet op een gegeven moment niet meer wat nou de echte wereld is, en het is erg goed geacteerd. Colin Farrell is ook niet onaangenaam om naar te kijken. ;-)


IMDb cijfer: 6,3.

Ted (2012)
Een kinderwens die werkelijkheid werd, dat is John Bennett's teddybeer Ted. De vriendschap tussen deze twee wordt getest wanneer Lori, John's vriendinnetje, meer wilt in de relatie.

Wie wilt er nou niet zo'n mega teddybeer die je beste vriendje is? Dit is echt een heerlijke feel good movie.


IMDb cijfer: 7,4.

The Woman in Black (2012)
Een jonge advocaat (Daniel Radcliffe) vertrekt voor een van zijn cliënten naar een verlaten huis die ver van het bijbehorende dorpje staat. Hij ontdekt al snel dat de burgers geteisterd worden door de geest van een vrouw die haar zoon is verloren.

Deze film is met stip op nummer één de engste film die ik dit jaar heb gezien. Ik kon er de hele nacht niet van slapen. Na deze film ben ik de jongen die Harry Potter speelde heel anders gaan zien! Het is zeker een aanrader om deze thriller met je vrienden/vriendinnen te kijken.

IMDb cijfer: 6,5.

A Walk to Remember (2002)
Het verhaal van twee compleet verschillende tieners, Landon Carter en Jamie Sullivan, die wel met elkaar móeten samenwerken omdat school ze ertoe dwingt.


Als je zin hebt om even lekker weg te zwijmelen (en te huilen) dan moet je deze mooie film zien.

IMDb cijfer: 7,2.

Twilight Breaking Dawn Part II (2012)
Als laatste de climax van de Twilight reeks.
Na de geboorte van Renesmee verzamelen de Cullens andere vampier clans om hun dochter te beschermen tegen een valse beschuldiging van de Volturi.

Om eerlijk te zijn, viel deze me een béétje tegen. Na Breaking Dawn Part I was ik helemaal door het dolle heen en na deze had ik zoiets van 'hmm, was dat het'? Wel zit er een hele goeie onverwachte wending in de film waardoor iedereen even van zijn stuk werd gebracht, maar die ga ik natuurlijk niet spoilen.

IMDb cijfer: 5,9.

C U soon,

Jaimie

Welke film(s) hebben jullie ook gezien? 

2 opmerkingen: