Pagina's

dinsdag 9 oktober 2012

Tag: what men know about makeup


Er is weer een hele leuke tag aan het rondgaan! Namelijk: what men know about makeup. Ik legde de vraag voor aan mijn vriendje, en er kwamen echt onverwachte antwoorden uit. Bereid je maar voor.

1. Wat is concealer?
Verpakking? Nee wacht, iets met verbergen!

2. Waar gebruiken vrouwen blotting paper voor?
Werkelijk geen idee... Om de kleur van je make-up te testen denk ik.

3. Als vrouwen hun gezicht gaan 'preppen en primen', wat doen ze dan?
Voorbereiden voor een echte laag makeup, dus een onderlaag ofzo aanbrengen.

4. Waar breng je highlighter aan?
Ehh, wangen. (waarop ik vroeg: Ja, en waar nog meer?) En je voorhoofd.


5. Base- en topcoat, wat zijn dat?
Basis en toplaag voor op je ogen.

6. Nu nog wat typische makeup termen
Blenden: het mixen van verschillende kleuren in je haar
Crease: iets boven je borst (hier moest ik héél hard lachen)
Fall-out: haaruitval
Chippen: wimpers op je eigen wimpers plakken
Smudgen: dat klinkt vies. Crème op je pols uitsmeren ofzo.

7. Noem een paar makeupmerken (vraag bedacht door Beautychef)
L'Oréal Paris, Maybelline Newyork, Garnier, en Chanel.

Bij sommige antwoorden kwam ik echt niet meer bij, maar af en toe geeft ie wel precies het goede antwoord. Ik vind dat ie het er nog best goed vanaf heeft gebracht!

C U soon!

Jaimie.

Weten jullie vriendjes veel over makeup?

5 opmerkingen: