Pagina's

dinsdag 23 oktober 2012

Review: Solis Swiss Perfection Föhn by Johnbeerens.com


Naast makeup-junkie ben ik ook een enorme hairjunkie. Misschien houd ik nog wel meer van mijn haarproducten dan van mijn makeupproducten. Als je haar maar goed zit! Een paar weken geleden ontving ik een enorme goodiedoos van Beautywebshop John Beerens om te reviewen, en tot mijn verbazing zat deze föhn er in. Aan de ene kant was ik natuurlijk heel blij, want zoiets krijg je niet elke dag, maar aan de andere kant heb ik het nooit zo gehad met föhnen. Het duurt bij mijn lange dikke haar altijd minstens een uur, en het kost zo veel moeite. Ik was dus erg benieuwd hoe deze föhn mij zou bevallen. Uiteraard heb ik hem meerdere keren getest, en hier is de uiteindelijke review voor jullie. :-)


Toen ik de föhn uit de doos haalde had ik een zwart exemplaar verwacht, maar er zat een hele mooie paarse in! Op de foto komt het niet zo goed over, maar in het echt is de kleur nog intenser en feller paars.
Voordat ik begin met de review wil ik even kwijt dat elk type haar anders is en waarschijnlijk niet precies hetzelfde reageert op de föhn, en deze review dus volledig mijn eigen mening is.

De Swiss Perfection van Solis is een professionele haardroger en is perfect voor kappers maar ook voor thuis. Allereerst even op een rijtje wat deze föhn allemaal belooft:
  • 50% meer luchtdruk dan vergelijkbare professionele haardrogers
  • 40% meer lucht dan vergelijkbare haardrogers
  • tourmarline-, keramiek-, en ionentechnologie (dit zorgt ervoor dat je haar gezond blijft en zijn glans blijft behouden)
  • meerdere snelheden en warmtestanden
  • koude luchtknop
  • afneembaar haarfilter
  • antislip handgreep
  • met bescherming tegen oververhitting
  • inclusief stylingmondstuk
Vermogen: 2300 Watt
Gewicht: 530 gram
Afmetingen: 220 x 210 x 85 mm (b x h x d)
Snoer: 2,8 meter

Vanochtend heb ik de föhn voor het laatst gebruikt, en hier heb ik dan ook foto's van gemaakt. Toen ik hem aanzette op de hardste stand werd ik bijna m'n kamer uitgeblazen, zo hard blaast ie! Dit werkt natuurlijk ook veel sneller dan een normale föhn, dus dat is erg fijn. Ik was binnen tien minuutjes klaar met het föhnen van mijn haar, terwijl het normaal een half uur of langer duurde. Voor het föhnen heb ik een beetje hitte beschermende spray van 12Benefits gebruikt.

Le résultat:

Na het gebruik van de föhn voelt mijn haar zachter aan dan normaal, maar het is wel wat pluiziger doordat het alle kanten op werd geblazen. Dit is echter wel snel te verhelpen met een serum of mousse, dus ik ben best tevreden met het resultaat. Hij ligt ook fijn in de hand en is niet zwaar, wat mijn vorige föhn wel was. Het snoer is bijna 3 meter lang, dus je kunt ook lekker ver van je spiegel afstaan. Er zitten trouwens twee knoppen op, de bovenste is voor het regelen van de hitte, en de onderste is de blaasstand (is dat een woord?). Wat ook erg fijn is is de koude lucht stand, deze is lekker koel en blaast je haar een beetje in model.

Als je 's ochtends weinig tijd hebt om je haar te föhnen dan raad ik je deze föhn zeker aan, want je bent binnen tien minuten ready to go. 

De Solis Swiss Perfection Föhn is te koop in de kleuren zwart en violet bij Beautywebshop JohnBeerens voor €99 euro.

C U soon!

Jaimie

12 opmerkingen:

  1. Ja ik ken het haha als je haar maar goed zit en je make-up haha!
    Mooi meisje ben je :)
    Liefs, Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt heel erg leuk, ik laat alleen altijd mijn haar opdragen aan de lucht, omdat mijn haar anders zo pluizig wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat het normaal ook aan de lucht drogen, maar zo'n föhn is wel handig als je haar snel droog moet zijn. :-)

      Verwijderen
  3. ziet er goed uit zeg! Leuke blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al zoveel goeds over de föhn gehoord! Hij lijkt me erg fijn :)
    Mooie blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er goed uit het resultaat! Jammer dat hij je haar een beetje laat pluizen, maar gelukkig heb je daar wel producten voor om dat tegen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een mooie fohn. En wat heb je prachtig lang haar. Ik vind hem zelf een beetje boven mijn budget, anders had ik hem op mijn verjaardagsverlanglijstje gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw tof dat je dat mocht testen, ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heel goed uit! Mooi meisje ben je trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen