Pagina's

dinsdag 11 september 2012

Tip: Pinterest


Hi guys. Vandaag heb ik van een docente een leuke tip gekregen, namelijk om een 'Pinterest' account te maken. Ik had er al van gehoord, maar ik heb er verder nooit echt naar gekeken. Voor mijn studie is het wel handig om ergens je inspiratie op kwijt te kunnen. Dit kan natuurlijk ook op Tumblr, maar Pinterest is nét even anders. In dit artikel ga ik je even kort vertellen over Pinterest en waarom het zo leuk is. :-)

Aah, bloggen. We doen het al jaren, en het is ook steeds grootser en populairder geworden. Vroeger schrééf men dingen op hun blog, nu wordt het 'rebloggen' of 'pinnen' van coole foto's! Want hey, we hebben tegenwoordig nauwelijks meer zin om een woord op te schrijven of zelfs na te denken over een idee voor een  heel artikel. Nee, we plaatsen pretty pictures op onze blog en laten het verder voor wat het is. Het is net zoiets als strips gebruiken om mensen iets te vertellen, niet meer laten lezen, maar laten zien.

Sociale media veranderd met de jaren, en zo komen er steeds meer van dit soort sites zoals 'Pinterest'.
Het begint er op te lijken dat ik Pinterest aan het afkraken ben, maar nu volgen de positieve punten:
- Pinterest is een online prikbord. Net zoals je misschien thuis zo'n prikbord hebt waar je leuke foto's met vriendinnen op vast 'prikt' kun je het nu gewoon op internet 'pinnen'!
- Hier kun je AL je inspiratie op kwijt, zoals leuke plaatjes, foto's, filmpjes, quotes, artikelen van je eigen blog, en noem het maar op of je kunt het pinnen via Tumblr, Youtube, Blogger, etc.
- Je hebt weer voor uren tijdverdrijf achter de computer.
- Er zijn veel plaatjes waar je wat van opsteekt, zoals inspirerende quotes.
- Je leert de stijl en interesses van andere mensen kennen.
- Het is snel en simpel.
- Social media is fun!



Ik quoteer even iemand die iets zei over 'Pinterest':

Jan Finken:
- If you think Pinterest is all about doilies, place settings and clothing you have not really experienced Pinterest. Pinterest is about being able to see - and not just see "girl stuff." Everything is out there -- travel, hopes, dreams, adventures, interests, future, past, humor -- it's about life -- all of it, and its laid out in a great format. Like Facebook -- its what you make of it.

Ik ben het helemaal eens met deze man. Pinterest is niet alleen voor schattige hondjes, of girly dingen. Je kan er van alles op zetten: reizen, avonturen, interesses, toekomst, humor, boeken, films, muziek, series. Het is jóuw leven en jij bepaalt wat er op komt te staan en wie je gaat volgen.

Dat was het wel zo'n beetje! Klik hier voor mijn Pinterest. Als je het al kent en gebruikt laat even je gebruikersnaam achter en dan kom ik ook een kijkje nemen op jouw Pinterest! :-)

Liefs,

Jaimie.

1 opmerking:

  1. Leuk is pinterest hè?! Ik krijg er altijd inspiratie van:)

    loveslindy is mijn pinterest naam.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen