Pagina's

dinsdag 4 september 2012

Mijn studenten leven


Ja jongens, we moeten weer aan de bak. Voor mij begint een heel nieuw leven, want ik ben maandag begonnen aan mijn opleiding 'Communication and Multimedia Design' aan de Hoge School van Amsterdam. Klinkt heel intelligent, vind je niet? In Engeland noemen ze het 'the University of Applied Science', wauw... Oké, genoeg over de naam. Wat houd mijn studie eigenlijk in? In dit artikel vertel ik jullie over het introductie kamp en de opleiding CMD.

Vorig jaar heette het nog 'Interactieve Media', en daar kun je je misschien wel iets bij voorstellen. Het heeft vooral te maken met brainstormen, ontwikkelen, onderzoeken, en uiteindelijk een compleet goed werkende website of app hebben gemaakt of verbeterd. De maatschappij veranderd en in de toekomst zullen veel van dit soort mensen nodig zijn, dus dat is één van de punten dat ik voor deze studie heb gekozen.


Voordat school op maandag begonnen is ben ik drie dagen op kamp geweest met m'n opleiding naar een kampeerboerderij in Epe. Het was echt super gaaf, en je leert elkaar al zo snel kennen! We hebben o.a. komkommers in elkaars mond moeten sjoelen door de gele vla en levend stratego in het donker in het bos gespeeld. Echt een aanrader om gelijk mee te gaan naar een introductie kamp of week, zo sta je in de pauze of iets dergelijks in ieder geval nooit alleen. :-) Misschien schrijf ik nog wel een leuk artikel over mijn intro-kamp en hoe je contact zoekt als jullie dat leuk lijkt. Hieronder even wat Instagram foto'tjes. Mijn instagram is trouwens: jaimiesabrina




Het enige nadeel van mijn studie is dat vrij weinig meisjes ervoor kiezen, ik denk omdat ze afschrikken van het 'technische' gedeelte: het programmeren. Het kan ook zijn dat je gewoonweg niet durft te presenteren, maar dat leer je door deze opleiding heel goed. Ik zit nu in een klas met vier andere meisjes en 21 jongens, echt een heel groot verschil, maar ik vind het niet zo erg want ze kunnen je mooi helpen met het programmeer-gedeelte!


We zijn gelijk al begonnen met een project, waarin elke klas een wijk in Amsterdam krijgt, en een doelgroep. Alle klassen zijn trouwens in kleuren, dus er is een klas blauw, rood, en zelfs kleuren zoals lila en cyaan (leuker dan B01 of V2c, toch?). Ik zit zelf in klas Rood, en we zijn gelijk al in groepjes ingedeeld en aan het brainstormen geslagen. Het is wel veel nadenken, maar wil je graag je creativiteit uiten, en theorie in een? Dan is deze studie echt iets voor jou!

Dat was even in het kort over mijn studie, wil je meer weten stuur dan gerust een mailtje naar jaimie_droog@hotmail.com of laat het achter in de comments.

Liefs en succes op jullie school,

Jaimie.

4 opmerkingen:

  1. Mooie blog Jaimie, ga zo door! Ik zal hem af en toe checken op wat leuke berichtjes. Hoop dat je het ontzettend gezellig krijgt in je nieuwe klas.

    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah lief, dankjewel!! Ja ik hoop jij ook hè, en we zien elkaar vast nog wel 'ns. :)

      Verwijderen
  2. Dat lijkt me een hele leuke studie! Ook echt wat voor mij maar ik ben echt net afgestudeerd (ook in dit vakgebied) en kan ook al programmeren haha
    Ik wens jou de komende jaren heel veel plezier in ieder geval maar dat komt wel goed zo te horen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah gaaf! Is het een beetje te doen? Haha ja ik hoop het :)

      Verwijderen