Pagina's

vrijdag 10 augustus 2012

Tips als je pony te lang word!


Dé trend van het najaar is: de pony! Ze mogen misschien heel trendy zijn, maar niets is zo irritant als een pony die voor je ogen hangt, of een pony die je elke dag moet stijlen en in het gewenste model moet brengen. Herkenbaar? Zelf heb ik ook een pony en eerlijk gezegd word ik er een beetje gek van, ookal is het heel leuk om te hebben. Ik ga proberen hem weer te laten groeien, en met deze tips gaat dat jou ook lukken.

Als je een pony hebt en de rest van je haar is lang zal het ongeveer drie jaar duren voordat je pony weer dezelfde lengte heeft als de rest van je haar. Het lijkt misschien eeuwen, maar je pony groeit sneller dan je denkt, en voordat je het weet is je pony weer een heel stuk gegroeid. Kijk mee naar de tips!

Tip 1: De schuine pony.
Wanneer je pony tot je ogen of tot over je ogen is gegroeid kun je gemakkelijk een schuine pony creëeren. Stijl je pony naar één kant zodat je een schuine pony krijgt en brengt het een beetje in model met de stijltang (langere stukjes wat omhoog stylen zoals hieronder). Maak een scheiding en kam de rest van je haar ook naar diezelfde kant et voila, je hebt een kapsel met schuine pony!


Tip 2: Ponytail / Messy bun
Een andere optie is de welbekende paardenstaart. Kam je haar goed naar achteren en neem je pony mee. Zet de pony vast met bobbypins (haarschuifjes) in jouw haarkleur, of als je pony wat langer is gebruik je wat haarspray zodat het blijft zitten. Als je pony niet lang genoeg is schuif je een haarband erover heen nadat je een paardenstaart hebt gemaakt. Natuurlijk kun je deze variant ook met een (rommelige) knot doen, zoals hieronder te zien is.


Tip 3: Vlecht je pony in de rest van je haar
Omdat dit een beetje moeilijk is om uit te leggen, doe ik even een filmpje erbij van mijn favoriete beauty/hairstyle-guru bebexo! Het is niet erg moeilijk om te maken, maar vergt een beetje oefening.


Tip 4: Naar achteren
Dit is de makkelijkste variant, je schuift hem gewoon naar achteren met je haarband of houd je pony in bedwang met wat speldjes en klipjes. Voor een speels effect kun je hem ook iets omhoog duwen zodat je het effect op de foto hier rechts onder krijgt.



Tip 5: Laagjes
Is je pony tot ongeveer onder je oren gegroeit? Laat je haar in laagjes knippen.
Als je pony eindelijk lang genoeg is, kun je bijvoorbeeld het kapsel van Eva Longoria hieronder laten knippen. Zo zit het mooi in model, en niemand die je pony meer ziet.


Als laatst nog een leuk filmpje over hoe je je pony er elke keer weer anders uit kan laten zien:


Dat waren al mijn tips! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, succes met het laten groeien van je pony, en als je nog vragen hebt kun je dat achterlaten in de comments.

Liefs,

Jaimie.

2 opmerkingen:

  1. Mijn pony is nu ook te lang, althans, ik had een schuine lok. Inmiddels kan ik hem alweer naar achteren doen, maar ik speldde hem vaak vast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja, maar ik vind vastspelden super irritant, want de wat kortere haartjes vliegen er zo snel uit bij een echte pony! :-(

      Verwijderen