Pagina's

woensdag 8 augustus 2012

Review: Essence Eyeshadow Base & Catrice Intensif' Eye 030 Vanilla Skyride



Deze twee producten wilde ik al een tijdje aanschaffen, maar iets hield me tegen. Nu kon ik de verleiding niet weerstaan, en heb ik ze toch maar gekocht! Ik testte de Essence I ♥ Stage Eyeshadow Base en Catrice Intensif' Eye in de kleur 030 Vanilla Skyride. Lees verder voor swatches en mijn mening!


Catrice Intensif' Eye Wet & Dry shadow 030 Vanilla Skyride
De Catrice Intensif' Eye Wet & Dry shadow kun je zoals de naam al zegt zowel nat als droog gebruiken. Het zit in een ronde doorzichtige verpakking die je makkelijk kan openen en sluiten, en het bevat 0,8 gram. De tekstopdruk is holografisch, als je hem in het licht houd zie je alle kleuren van de regenboog, wauw! Wat ik ook altijd erg leuk vindt is dat de oogschaduw gebakken is, en daarom een beetje bol loopt, zo ontstaat er een mooi patroontje met alle kleuren die erin vermengd zitten. Ik zie o.a. (gebroken) wit, beige en veel gouden shimmer.


Hierboven heb ik hem droog aangebracht in mijn binnenste ooghoek, en onder m'n wenkbrauw. Als je hem nat aanbrengt zal de kleur iets intenser (witter, en meer shimmery) zijn. Ik vind Vanilla Skyride heel mooi staan als highlight! Hij is goed gepigmenteerd, en je kunt zelf bepalen hoe intens je het wilt hebben. Wat wel een beetje jammer is; er zit geen kwastje of sponsapplicator bij, maar aangezien ik genoeg oogschaduwkwasten heb is dat geen probleem. Voor de rest is dit een prima oogschaduw, blijft lang zitten, en al helemaal met een primer. Scroll naar beneden voor swatches!

Prijs: €3,79. Te koop bij: Kruidvat en Trekpleister.

Essence I ♥ Stage Eyeshadow base
Als je hem opendraait komt deze spons applicator tevoorschijn, wat ik wel fijn vindt werken, al is het een beetje onhygiënisch. Hij bevat 4ml, en daar kan je best lang mee doen. Ik vind de verpakking er wel leuk uitzien, al oogt het een klein beetje kinderachtig, het is wel verbetering met hun producten van 'vroeger'.

Deze oogschaduwbasis belooft een langhoudend make-up resultaat, klaar voor het podium. De kleur is, zoals je hieronder ziet, huidskleurig, maar wordt transparant naarmate je hem verder uitsmeert. Ik heb hem vandaag getest met Vanilla Skyride van Catrice, en tot mijn verbazing werkt hij beter dan ik verwachtte. Het maakte de oogschaduw intenser, en hij zit aan er aan het einde van de dag nog redelijk goed op! Al met al; prima oogschaduwbasis.

Prijs (budgetproof!): €2,49. Te koop bij: Kruidvat en Trekpleister.
Swatches in de zon...
 ...en swatches binnen in huis.

Allebei de producten zijn zeer goed geslaagd in deze test. Deze twee ga ik zeker vaker gebruiken, en de eyeshadow base komt zelfs in mijn dagelijkse stash aangezien ik nog geen primer had, en hij natuurlijk goed zijn werk doet. Vanilla Skyride is in mijn ogen perfect als highlighter onder je wenkbrauw, en in je binnenste ooghoek. De prijzen zijn ook heel fijn, dus daarvoor zou ik ze zeker niet laten liggen.

Liefs,

Jaimie.

1 opmerking:

  1. Klinkt best fijn! Essence is sowieso een hele vooruitgang ondergaan wat betreft verpakkingen, en gelukkig maar... vroeger was het echt dramatisch haha.

    BeantwoordenVerwijderen