Pagina's

woensdag 22 augustus 2012

Favoriete series



Series... Ik kan er geen genoeg van krijgen. Er zijn er zoveel, en te weinig tijd om ze allemaal te volgen! Ik heb series waar ik verslaafd aan ben, die ik af en toe kijk, en die ik vroeger helemaal geweldig vond. Hierbij dus: mijn favo series van vroeger en nu.

Charmed
Vroeger op net 5 kwam 'Charmed' een keer op tv. Ik werd als klein meisje helemaal gefascineerd door hun super krachten en zat elke dag rond 6 uur weer voor de buis voor een nieuwe aflevering. Charmed gaat over drie zusjes: Piper, Phoebe, en Prue (later halfzus Paige, want Prue overlijd). Phoebe leest op zolder een spreuk op die de drie zusjes allemaal hun eigen krachten geeft, en zo worden ze ook zichtbaar voor 'het kwaad'. Dagelijks moeten ze dus het kwaad bestrijden om onschuldigen en henzelf te beschermen. De serie heeft in totaal acht seizoenen.

IMDb cijfer: 6,8.


Pretty Little Liars
Aangezien ik heel lang vakantie heb, besloot ik een nieuwe serie van begin tot eind te kijken. Dit werd 'Pretty Little Liars', omdat veel mensen er enthousiast over waren, en ik toch wel nieuwsgierig was waar het over ging. Het gaat om vier meiden die bedreigd worden door een mysterieus iemand genaamd 'A', die zich voordoet als hun vermoorde bestfriend Alison. Het is dus een mystery-thriller serie, ik ben er gek op! Buiten dat komen er ook veel gewone zaken aan de beurt, zoals school, ouders etc. Deze serie is nu bezig met het derde seizoen.

IMDb cijfer: 8,1.


The Vampire Diaries
Sinds de aankondiging van deze serie ben ik verkocht. Vampire Diaries is mijn meest favoriete serie van allemaal. Het verhaal is soms een beetje té ingewikkeld, maar dat maakt helemaal niets uit als je kijkt naar wat voor acteurs erin spelen. Too much eyecandy! Het gaat over Elena Gilbert, die een normaal leventje lijd, totdat Stefan op school komt. Ze is op slag verliefd en ontdekt al snel dat hij en z'n broer Damon vampiers zijn. Zo raakt ze verwikkeld in heel veel vampier- en liefdesdrama's. De serie heeft tot nu toe drie seizoenen, en de vierde komt eraan in oktober. Can't wait!

IMDb cijfer: 8,1.


That 70's Show
Aaah, die goeie oude tijd! That 70's Show is een rasechte comedie over een groepje van zes tieners en al hun blunders met ouders, liefde en school met het sfeertje van the 70's. Heel leuk om naar te kijken! De serie heeft in totaal acht seizoenen.

IMDb cijfer: 8,2.


Modern Family
Het plaatje spreekt al voor zich, maar oh wat een drama bevindt zich in deze serie. De serie geeft een hilarische kijk op het leven van drie gezinnen, hun onderlinge samenhang en vele herkenbare situaties uit het gewone dagelijkse leven. Geweldig om naar te kijken, en elke aflevering gebeuren er weer nieuwe dingen. Een serie waar je blij van wordt! Volgens mij zijn ze nu met het tweede of derde seizoen bezig, en er komt een vierde aan.

IMDb cijfer: 8,8.

That's it. Dat waren mijn meest bekeken series. Nu zoek ik nog een paar aanraders. Deze staan voor nu op mijn lijstje om ook eens naar te kijken:
- Breaking Bad
- Dexter
- Game of thrones
- Prison Break
- Gossip Girl

Liefs,

Jaimie.

Aan welke serie ben jij verslaafd?

1 opmerking:

  1. Als je van actie houd is Spartacus: Blood and Sand (Spartacus: Gods of the Arena) bijde zijn leuk een aanrader, Gossip Girl, Smallville, dat was het zo een beetje voor mij :P x

    BeantwoordenVerwijderen