Pagina's

zaterdag 21 juli 2012

Films die ik de afgelopen tijd heb gezien.


De afgelopen tijd kwam de regen met bakken uit de lucht vallen in Nederland, en daarom blijven we vaak veilig binnen zitten. En wat doe je dan als je binnen zit? In mijn geval: films, films en nog meer films kijken! De leukste zet ik even voor jullie op een rijtje, en ik geef ze allemaal een cijfer.

Pride & Prejudice (2005)

Deze film speelt zich af in de tijd waarin er van vrouwen verwacht werd dat ze trouwden met rijke mannen. Elizabeth Bennett (Keira Knightley) ontmoet de single, rijke, en trotse Mr. Darcy. Ze zijn beiden te eigenwijs om toe te geven dat ze elkaar leuk vinden, en je voelt de vonk duidelijk in hun scènes. Een lekkere film om bij weg te dromen.


IMDb cijfer: 7,8. Mijn cijfer: 8.

Easy A (2010)


Een film met Emma Stone en Amanda Bynes, dat is altijd leuk! Olive (Emma Stone) speelt een meisje die anderen graag van hun problemen af helpt, maar komt hierdoor zelf in de problemen. Zo wordt ze binnen de kortste keren de grootste slet van school genoemd. Niets bijzonders, gewoon een leuke film.


IMDb cijfer: 7,5. Mijn cijfer: 7,5

Snowwhite & the huntsman (2012)

Het klassieke verhaal over sneeuwwitje (Kristen Stewart), maar dan met een twist. Hier speelt 'The Huntsman' (Chris Hemsworth *hearteyes*) namelijk een grote rol. Queen Ravenna (Charlize Theron) speelt hier de kwaadaardige koningin die naarmate Snowwhite sterker wordt, zij zwakker wordt. De film heeft hele mooie beelden en het verhaal zit goed in elkaar.



IMDb cijfer: 6,6. Mijn cijfer: 7,3

Extreme Movie (2009)

Een héél erg foute film. Als je zin hebt in lachen, of een meidenavondje hebt, kijk deze film. Het gaat over verschillende verhalen, maar over hetzelfde onderwerp: schaamtelijke momenten bij sex. Het is wel hele droge humor, maar je kunt niet anders dan lachen. Het heeft een beetje dezelfde humor als de Scary Movie- reeks, dus als je daarvan houdt is dit zeker een aanrader.

IMDb cijfer: 3,6. Mijn cijfer: 7.

Scary Movie 1 (2000)

Deze film heb ik gewoon op dvd moeten kopen, want ik vindt hem geweldig. Iedereen heeft hem waarschijnlijk ook allang gezien, maar hij blijft het waard om naar te kijken. Een groepje domme studenten wordt een jaar nadat ze per ongeluk een man hebben vermoord achtervolgd door een mysterieuze serie moordenaar. Dit geeft veel hilarische en nogal domme scènes.


IMDb cijfer: 6,1. Mijn cijfer: 7,5.

Scary Movie 2 (2001)

Een soort vervolg op Scary Movie 1, maar met een paar andere acteurs. Hier wordt een groep domme studenten een Haunted House ingelokt voor een school project. Weer een hilarische film.


IMDb cijfer: 4,9. Mijn cijfer: 6,5.


500 Days of Summer (2009)


Een romcom over Summer (Zooey Deschanel) die niet gelooft dat echte liefde bestaat, en de jonge man die voor haar valt. Het is een leuk verhaal, maar ik háát het einde. Vandaar mijn lage cijfer.


IMDb cijfer: 7,9. Mijn cijfer: 6.

Dat waren alle films!


Liefs,

Jaimie.

3 opmerkingen:

  1. Oh my, ik wil ook de Snowwhite movie nog wel een keer zien. Hij lijkt mij wel wat! Sowieso staat 500 Days of Summer op mijn watchlist! :) Oh, haat aan het einde?! MEH!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja, maar verder is het wel een leuke film hoor!

      Verwijderen
  2. Ik wil 500 Days of Summer zien en sowieso Easy A, want Penn Badgley speelt erin OMG

    BeantwoordenVerwijderen