Pagina's

dinsdag 31 juli 2012

DIY: Pimp your keys!

Ik had al een tijdje het plan om een keer een 'Do it yourself'-post te maken, maar wat precies wist ik niet, totdat ik dit artikel op beautygloss.nl had gelezen. Bovenstaande twee sleutels zijn exact hetzelfde, ik haal ze altijd door elkaar! Super irritant, dus besloot ik ze te labelen met nagellak. Ik kreeg het idee om ze ook echt te pimpen, en niet alleen een kleurtje te geven. Ik koos voor een schattig pikachu design, en een japanse sakura tree. Wil je weten hoe? Lees verder!

Benodigdheden:
  • sleutels
  • potlood met gum aan de achterkant
  • nail dotting tool óf bobbypin (uit elkaar gevouwen)
  • verschillende kleurtjes nagellak en stripers:
Pikachu design:
- Catrice birdy reloaded (te koop bij Kruidvat).
- Astor Diamond Sensation 495 (ergens op een markt gekocht).
- Kiss nailart stripers in zwart en wit (te koop bij Douglas of ICI Paris XL).
- Eventueel: topcoat.

Sakura tree design:
- Catrice Raspberry fields forever.
- Kiss nailart stripers in zwart en wit.
- Eventueel: topcoat.


Zo ga je te werk:
  1.  Lak je sleutels in de gewenste kleur en laat het een paar minuten drogen, lak eventueel de andere kant van de sleutel ook.
  2. Als de nagellak droog genoeg is begin je met het design.
Pikachu:
 - Doe zwarte nagellak over de hele potloodgum, niet teveel en niet te weinig. Stip dit twee keer op je sleutel. Dit zijn de oogjes.
- Als de zwarte oogjes opgedroogd zijn, pak je je bobbypin/dotting tool en stip je erin met een witte nagellak. Nu zijn de ogen klaar.
- Teken met de Kiss nailart striper een driehoekig neusje eronder. Streepje voor streepje tot je een driehoek hebt, en dan inkleuren.
- Nu ga je een zigzag mond tekenen, begin bijvoorbeeld links en doe dit streepje voor streepje.
- Doop je potlood gum in een rode nagellak, en stip ze aan waar je de wangetjes wilt.
En táda, je hebt een pikachu sleutel!

Sakura tree:
- Zet één grote streep een beetje kronkelend over je sleutel. Dit is de boom.
- Maak nu allemaal takjes eraan vast, begin bij de boom en kronkel ze een beetje naar buiten.
- Pak je bobbypin, doop hem in de witte nagellak en zet vijf stipjes bij het uiteinde van elke tak.

Je hebt nu een sakura tree gemaakt.


Veel plezier en succes met lakken!

Liefs,
Jaimie.

3 opmerkingen:

  1. Hele leuke DIY!! Gave blog!

    http://mentrend.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vet leuke blog! ik ben verslaafd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt leuk idee om zo je sleutels uit te halen ik hou het altijd simpel en koop bij blokker ofzo van die hoesjes over je sleutels heen, maar dit is een heel leuk en eigenlijk ook goedkoop idee. Leuke DIY dus :)

    BeantwoordenVerwijderen